Artikelen

  1. Wat zijn antioxidanten?

    U heeft er vast wel eens van gehoord: antioxidanten. Maar weet u ook wat voor stoffen dit zijn en waarom ze belangrijk zijn voor uw lichaam? Antioxidanten kunt u zien als een verdediging tegen stoffen die schade aan cellen kunnen veroorzaken. We leggen u uit hoe dit precies zit.

    Lees meer
  2. Waarom omega 3-vetzuren zo belangrijk zijn

    Omega 3 is een veel voorkomende naam voor verschillende meervoudig onverzadigde vetzuren die voorkomen in vissen en planten. Deze vetzuren hebben belangrijke functies in het lichaam en moet u via de voeding binnenkrijgen.

    Lees meer
  3. 6 tips voor gezonde gewrichten

    Met het ouder worden neemt het risico op gewrichtsproblemen toe. Voorbeelden van gewrichtsproblemen zijn artrose en reuma. In 2018 waren er naar schatting 1,5 miljoen mensen met artrose in Nederland. Ongeveer een op de negen Nederlanders heeft een reumatische aandoening. Reden genoeg dus om goed te zorgen voor uw gewrichten.

    Lees meer
  4. Tijd voor een actieve en gezonde levensstijl!

    Het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen. Regelmatig fysieke activiteit heeft een gunstige invloed op uw organen en weefsels en draagt bij aan een betere gezondheid.

    Lees meer
  5. Energiek met goede voeding!

    Bent u voortdurend moe en weet u soms niet hoe u de dag doorkomt? Vermoeidheid kan veroorzaakt worden door slechte voeding. Gelukkig kunt u daar iets aan doen! Naast voldoende slaap en lichaamsbeweging, kan het kiezen voor gezonde voeding helpen. We leggen uit hoe dit precies zit.

    Lees meer
  6. Kraakbeen, de schokdemper van uw lichaam

    Net als uw auto heeft uw lichaam ook schokdempers: het kraakbeen. Kraakbeen is een speciale vorm van bindweefsel dat voornamelijk bestaat uit water en een taai bindmiddel, collageen.

    Lees meer
  7. 5 Tips om op oudere leeftijd actief te blijven

    We worden met zijn allen steeds ouder, en dat is mooi. We willen immers allemaal oud worden. Maar niemand wil oud zijn. Daarom is het belangrijk om actief te blijven. Want wie actief is, blijft lichamelijk én geestelijk langer gezond. Hoe u dit doet? We geven vijf tips.

    Lees meer
  8. 5 Tips om meer water te drinken

    Om uw lichaam en geest zo goed mogelijk te laten functioneren, is het belangrijk om elke dag genoeg water te drinken.

    Lees meer
  9. 3 Redenen om vitamine D te nemen!

    Vitamine D is een essentiële vitamine met verschillende functies voor uw lichaam. Hier leest u waarom het belangrijk is om voldoende van deze zonnevitamine in uw lichaam te hebben!

    Lees meer
  10. Alles Over Vitamine C

    U hoort er veel over; vitamine C. Maar wat doet vitamine C nu eigenlijk precies? En hoe zorgt u ervoor dat u voldoende binnenkrijgt? Lees alles over vitamine C in dit artikel.

    Lees meer
  11. 4 redenen waarom vitamine D belangrijk is voor een goede gezondheid

    Het is erg belangrijk om voldoende vitamine D in het lichaam te hebben. Hier lees je waarom!

    Lees meer
  12. 5 Redenen om VitaePro te proberen

    Benieuwd naar wat VitaePro voor u zou kunnen doen? Lees hieronder de 5 redenen om VitaePro te proberen!

    Lees meer
  13. Vitaminen en supplementen

    Vitaminen zijn van vitaal belang voor ons lichaam. Wanneer u niet voldoende vitaminen binnenkrijgt door gezonde en gevarieerde voeding, kan het zinvol zijn om dit aan te vullen met een voedingssupplement.

    Lees meer
  14. Waarom hebben we antioxidanten nodig?

    het lichaam wordt 10.000 keer per dag aangevallen! De aanvallers: vrije radicalen. Antioxidanten beschermen de cellen tegen deze aanvallen.

    Lees meer
  15. Hoe zorgt u voor uw spieren?

    U gebruikt spieren bij staan, lopen, zitten of dansen - inderdaad, in alles wat u doet. Wist u dat een goede voeding uw spieren ook op een positieve manier kan beïnvloeden?

    Lees meer
  16. Langlaufer Hilde Pedersen zweert bij VitaePro

    Als voormalig langlaufer weet Hilde Gjermundshaug Pedersen veel over training en voeding. Ze heeft VitaePro gekozen als haar reguliere voedingssupplement.

    Lees meer