Oudere Leeftijd Actief

5 Tips om op oudere leeftijd actief te blijven

We worden met zijn allen steeds ouder, en dat is mooi. We willen immers allemaal oud worden. Maar niemand wil oud zijn. Daarom is het belangrijk om actief te blijven. Want wie actief is, blijft lichamelijk én geestelijk langer gezond. Hoe u dit doet? We geven vijf tips.

1. Kijk TV
Misschien had u niet verwacht dat TV kijken kan bijdragen aan bewegen. Maar wist u dat er dagelijks beweegprogramma’s op TV zijn? Dus kijk gerust een kwartiertje of half uurtje extra TV per dag, maar stem dan wel af op de juiste zender. Doe gezellig alle oefeningen mee en voor u het weet heeft u al weer een heleboel spieren getraind.

2. Geniet van muziek en dans
Wat is uw favoriete muziek? Jazz, Nederlandstalig, schlagers of klassiek? Eigenlijk maakt het niet uit wat u mooi vindt. Zet muziek op waar u van geniet en voor u het weet komt uw lichaam in beweging. En wie weet nodigt uw partner u wel uit voor een ouderwets dansje.

3. Neem een huisdier
Een huisdier zorgt niet alleen voor goed gezelschap, maar ook extra beweging elke dag. Een hond is natuurlijk het beste voorbeeld, want die moet u uitlaten. Maar ook voor een poes, konijn of kanarie moet u zorgen. Elke dag hebben ze eten en drinken nodig en ook de kooi of kattenbak moet regelmatig schoongemaakt worden. Reden genoeg om weer even uit uw luie stoel te komen.

4. Ga tuinieren
Tuinieren is een prettige vorm van beweging, helemaal omdat het bijna ongemerkt gaat. Onbewust beweegt u meer dan u denkt: schoffelen, de gieter vullen of nieuwe bloemen planten. Voor u het weet bent u een paar uur lekker bezig. Heeft u geen tuin, dan is een volkstuintje misschien een leuk alternatief, waarbij het fietstochtje er naar toe ook weer voor extra beweging zorgt.

5. Zoek een wandel- of fietsmaatje
Samen met anderen bewegen is veel gezelliger dan alleen. Bovendien is het een mooie stok achter de deur als u met iemand afspreekt. Het is dan gemakkelijker om toch de wandelschoenen aan te trekken of dat extra vestje voor op de fiets in de tas te doen. Want ook al is het niet zulk mooi weer, u heeft wel iemand beloofd om te gaan. Bovendien zult u merken dat u een goed gevoel heeft, als u na uw fiets- of wandeltocht lekker samen aan een kopje koffie of thee zit. Natuurlijk dan wel met een welverdiend koekje!

↩ Terug naar alle artikelen

OVER VITAEPRO

VitaePro Packshot

VitaePro is een uniek voedingssupplement dat al 15 jaar ontwikkeld en verbeterd wordt. Het is in die tijd uitgegroeid tot no. 1 supplement van Scandinavië voor spieren en gewrichten.

VitaePro bevat enkel actieve, gedocumenteerde ingrediënten die helpen uw spieren en gewrichten soepel te houden, bijdragen aan een normale functie van het hart, helpen vermoeidheid te verminderen en uw immuunsysteem ondersteunen.

Nieuwsgierig?