Dagelijks bewegen

Maak bewegen vast onderdeel van uw dagelijks leven

Nooit eerder gesport? Denk niet ‘het heeft geen zin meer om te beginnen’. Het is namelijk nooit te laat om te beginnen met trainen of iets nieuws te leren. Het maakt echt niet uit wanneer u gaat sporten. U kunt uw gezondheid altijd verbeteren door meer te bewegen. En onthoud: alle kleine beetjes helpen! Weinig doen is namelijk beter dan niets doen.

Na een drukke dag kan het moeilijk zijn om de tijd en motivatie te vinden om de deur uit te gaan, laat staan naar de sportschool. En de drempel is vaak nog hoger als het buiten donker en nat is. Hieronder vindt u daarom enkele tips om beweging onderdeel van uw dagelijks leven te maken.

  • Kies een activiteit die u leuk vindt. Het maakt niet echt uit wat het is, als u er maar zin in heeft. Probeer eens verschillende activiteiten uit. Zo ontdekt u wat u het leukste vindt om te doen.
  • Start rustig en stel kleine doelen. U kunt bijvoorbeeld beginnen door lopen en rennen af te wisselen. Of begin met een korte afstand en loop steeds een beetje langer. Als u de lat te hoog legt, lukt het niet en dat werkt demotiverend.
  • Begin gewoon! Het is niet altijd leuk om aan de slag te gaan, maar het komt niet vaak voor dat u achteraf spijt heeft van een training of een wandeling. Denk niet te veel na, trek uw sportkleren aan en ga.
  • Maak tijd, plan het desnoods in uw agenda. Het kan helpen om een vaste sportavond of vaste activiteit in te plannen. Neem u zelf bijvoorbeeld voor om voortaan altijd de trap te nemen in plaats van de lift. Het kan ook helpen uw sportkleding ’s ochtends al klaar te leggen voor de training in de avond. Alles wordt gemakkelijker als het een vaste gewoonte is.
  • Zoek iemand met wie u samen kunt sporten. Met iemand samen sporten is immers veel gezelliger. Bovendien is het voor u gemakkelijker om u aan uw sportavond vast te houden. Het is immers niet leuk om te moeten zeggen dat u geen zin heeft.
  • Plan dagelijks een activiteit. Fiets bijvoorbeeld naar uw werk, neem de trap in plaats van de lift of maak een wandeling tijdens uw lunchpauze. Ook een lichte tot matige inspanning is gunstig voor uw gezondheid.
  • Ontdek wat u motiveert. En dat kan van alles zijn: het gevoel van eigenwaarde dat toeneemt wanneer u een doel heeft bereikt, het heerlijke gevoel na een lange wandeling, het gespierdere lichaam of de extra energie die u heeft. Allemaal dingen die u kunnen motiveren door te gaan met bewegen. En wie weet ontdekt u nog veel meer dingen!

↩ Terug naar alle artikelen

OVER VITAEPRO

VitaePro Packshot

VitaePro is een uniek voedingssupplement dat al 15 jaar ontwikkeld en verbeterd wordt. Het is in die tijd uitgegroeid tot no. 1 supplement van Scandinavië voor spieren en gewrichten.

VitaePro bevat enkel actieve, gedocumenteerde ingrediënten die helpen uw spieren en gewrichten soepel te houden, bijdragen aan een normale functie van het hart, helpen vermoeidheid te verminderen en uw immuunsysteem ondersteunen.

Nieuwsgierig?

Ook interessant voor u