10 Eenvoudige trainingsoefeningen

10 Eenvoudige trainingsoefeningen

Trainen hoeft niet altijd tijdrovend of vervelend te zijn. Wij hebben 10 eenvoudige oefeningen voor u. Iedereen kan meedoen. U kunt het zo zwaar maken als u zelf wilt.

Wij hebben onze handen ineengeslagen met een fysiotherapeut om u te helpen wat extra beweging aan uw dagelijkse routine toe te voegen. De oefeningen zijn zo ontworpen, dat u uw hele lichaam traint. Daarnaast zijn het simpele oefeningen, dus kunt u ze bijvoorbeeld voor de tv uitvoeren. Dat wordt dan twee vliegen in één klap. Kijken naar uw favoriete serie, film of het nieuws én bewegen.

1. Armzwaaien in een gestaag en wisselend tempo
Sta rechtop met licht gebogen knieën en ontspan uw handen en armen. Zwaai uw armen van voor naar achteren. Probeer hierbij van tempo te wisselen. Zo houdt u het leuk en houdt u uw geest scherp. Tel tot 30 en ga door naar de volgende oefening.

2. Rekoefening voor uw zij
Ga met uw voeten op schouderbreedte staan en houd uw rechterhand recht omhoog. Reik hierbij uw vingers naar het plafond, zodat deze helemaal uitgerekt worden. Houd de stretch 10 seconden vast en wissel dan van kant.

3. Lunges
Ga met uw voeten op heupbreedte staan en laat uw armen losjes langs uw zij hangen. Span vervolgens u buik en billen aan en kijk recht vooruit. Zet een grote stap voorwaarts met uw rechterbeen. Wanneer de voorste voet de grond raakt, laat u de achterste knie naar de grond zakken. Laat vervolgens het voorbeen krachtig zakken en keer terug naar de uitgangspositie. Naar 10 lunges met uw rechterbeen voorop, wisselt u naar uw linkerbeen.

4. Squats
Ga met uw voeten op schouderbreedte staan. Haal diep adem en span uw buikspieren aan. Laat uw billen langzaam naar achteren zakken, net alsof u op een stoel zit. Sta weer snel op, strek uw benen en span uw billen aan. Als u zich met uw hielen afzet, activeert u de bilspieren correct. Voer deze oefening 10 keer uit.

5. Rechte buikspieren
Ga op uw rug liggen met uw knieën gebogen, uw voeten op de vloer en uw handen op uw dijen. Til uw bovenlichaam langzaam op totdat u niet verder kunt. Houd even vast, en laat uw bovenlichaam weer zakken. Herhaal dit 10 keer.

6. Lage buikspieren
Blijf op uw rug liggen met uw knieën gebogen, uw voeten op de vloer en uw handen in uw nek. Til uw billen van de grond totdat u in een brug staat. Houd de positie even vast en keer terug naar het startpunt. Na 10 oefeningen, kunt u door naar de volgende.

7. Push-ups met uw knieën op de grond
Een van de bekendste oefeningen en zeer effectief. Ga op uw buik de grond liggen. Houd uw knieën op de grond en uw handen onder uw schouders. Til uzelf op door uw armen te strekken. Vervolgens gaat u weer naar beneden met gebogen armen. Zorg ervoor dat u uw lichaam recht houdt door uw buikspieren aan te spannen. Wij dagen u uit om voor 10 push ups te gaan.

8. Op handen en knieën, arm- en beenverlenging.
Kom op handen en knieën op de grond. Strek uw linkerarm naar voren en uw rechterbeen naar achteren en houd ze 10 seconden vast. Zorg ervoor dat u uw ogen op de grond houdt en uw buikspieren aanspant zodat u niet in uw rug gaat hangen. Voer beide kanten 10 keer uit.

9. Rekoefening voor uw borstspier
Pak een deurkozijn of kies een andere plek uit waar u zich goed vast kunt houden. Strek uw arm en draai het lichaam weg van de arm. Houd deze houding 10 seconden vast en wissel vervolgens van kant.

10. Rekken van de rugspieren.
Ga op uw rug liggen. Strek uw rug en trek uw knieën naar uw borst, houd uw knieën 10 seconden vast. U kunt nog een beetje van rechts naar links wiegen om uw onderrug te masseren.

Als u super fanatiek aan de slag wilt, kunt u kunt de oefeningen meerdere keren per dag uitvoeren. Het is ook helemaal goed als u 1 keer per week de oefeningen wilt doen. Het belangrijkste is: beginnen en rustig opbouwen. 

Veel trainplezier! 

↩ Terug naar alle artikelen

OVER VITAEPRO

VitaePro Packshot

VitaePro is een uniek voedingssupplement dat al 15 jaar ontwikkeld en verbeterd wordt. Het is in die tijd uitgegroeid tot no. 1 supplement van Scandinavië voor spieren en gewrichten.

VitaePro bevat enkel gedocumenteerd actieve ingrediënten die helpen uw spieren en gewrichten soepel te houden, bijdragen aan een normale functie van het hart, helpen vermoeidheid te verminderen en uw immuunsysteem ondersteunen.

Nieuwsgierig?

Ook interessant voor u