Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op veel gestelde vragen over VitaePro. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op de experts van onze klantenservice: 0800 38 38 003 (werkdagen 07:30-16:30u).

HET VITAEPRO ABONNEMENT

Waarom een abonnement?
We weten dat onze klanten het meeste effect ervaren, wanneer zij VitaePro langdurig en consequent gebruiken. Daarom bezorgen we VitaePro elke twee maanden. Zo is het eenvoudiger om uw capsules altijd in huis te hebben en wordt u er automatisch aan herinnerd om uw capsules regelmatig in te nemen.

Hoe werkt een abonnement?
Het VitaePro abonnement werkt heel simpel. Na uw bestelling ontvangt u elke 60 dagen 60 capsules, goed voor twee maanden - op basis van een dagelijkse dosis van 1 capsule per dag. Uw eerste zending ontvangt u ongeveer 2 weken nadat we uw bestelling hebben ontvangen. Wilt u de bezorgfrequentie wijzigen, pauzeren of wellicht annuleren? Geen probleem. 

Kan ik een pauze nemen, stoppen of de levertijden wijzigen?
Uiteraard. U kunt de leveringen aanpassen naar uw smaak. U stelt het tijdsinterval in, zodat u de zendingen ontvangt wanneer het u uitkomt. U kunt er ook voor kiezen om de zendingen te onderbreken of te annuleren. Aarzel niet om ons te bellen of te mailen op klantenservice@vitaelab.nl met uw klantnummer, naam en adres, zodat we de bezorgservice naar u en uw behoeften kunnen afstemmen.

Heeft het abonnement een vaste einddatum?
Nee, het abonnement heeft geen einddatum. U bepaalt zelf hoe lang u gebruik wilt maken van het VitaePro abonnement. Het is ook mogelijk het abonnement te pauzeren of de frequentie te wijzigen. Vergeet niet om ons uiterlijk 14 dagen voordat u de volgende zending verwacht te contacten met het oog op de levertijd.

Kan ik voor meer mensen tegelijk bestellen?
Ja, dat kan. Als u voor meerdere mensen bij één en dezelfde levering bestelt, worden uiteraard ook uw verzendkosten lager. Bel of stuur een e-mail naar de klantenservice, zodat we bij de eerstvolgende levering het gewenste aantal toevoegen aan uw levering. Tel. 0800 38 38 003 (werkdagen 07:30-16:30u)


LEVERING EN BEZORGING

Wat is de levertijd?
Uw eerste zending ontvangt u ongeveer 2 weken (10 werkdagen) nadat we uw bestelling hebben ontvangen. U ontvangt geen track & trace code, dit doen we om de verzendkosten voor u te minimaliseren. Het pakketje past in een normale brievenbus, u hoeft dus niet thuis te blijven. Na twee weken niets ontvangen? Neem dan contact op met ons tel. 0800 38 38 003 (werkdagen 07:30-16:30u).

Wat zit er in een zending?
Uw eerste zending bevat 60 capsules, goed voor twee maanden - op basis van een dagelijkse dosis van 1 capsule per dag. Daarnaast vindt u de contractvoorwaarden, factuur en productbrochure ook bij de eerste zending. Twee maanden later komt de volgende zending rechtstreeks bij u binnen met daarin 60 capsules en de factuur.

Kan ik voor meerdere maanden tegelijkertijd bestellen?
Ja, dat kan. Als u voor meerdere maanden tegelijk bestelt (altijd > 2 maanden), bespaart u op de verzendkosten. Neem contact op met de klantenservice en wij zorgen ervoor dat uw volgende zending alle producten bevat voor de gewenste periode. U kunt kiezen voor levering elke twee maanden, elke zes maanden of eenmaal per jaar.


RETOUREN

Kan ik goederen retourneren?
Dat kan. In uw pakketje vindt u de wijze waarop kan worden geretourneerd. Dit zijn de stappen die u dient te volgen voor een correcte retournering: 

1. Zet een kruis over uw eigen adres
2. Sluit het pakketje goed af
3. Deponeer uw pakketje in een reguliere brievenbus
4. Wij betalen de verzendkosten. 

Naast onze soepele retourregeling, bent u ook wettelijk beschermd en hebt u een onvoorwaardelijk herroepingsrecht gedurende 14 dagen na ontvangst door u van de producten bij uw eerste zending. Dit herroepingsrecht houdt in dat u het recht hebt om zonder opgave van redenen de koop ongedaan te maken met betrekking tot producten die ongeopend zijn en deze producten te retourneren. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.


BETALINGEN

Wat kost VitaePro?
De reguliere abonnementsprijs is €38,35 per 2 maanden, incl. verzendkosten. Het introductieaanbod is 60 capsules (goed voor twee maanden, o.b.v. 1 dosis/dag) voor €19,90 incl. €2,95 verzendkosten.

Hoe betaal ik?
U betaalt achteraf. De factuur wordt samen met uw levering aan u verzonden. U hebt 20 dagen om in alle rust te betalen. We zullen u nooit om gevoelige informatie vragen, zoals account- of kredietinformatie, daarom gebruiken wij de factuur. Vervaldatum op de factuur is gebaseerd op uw bestellingsdatum. In geval van niet-tijdige betaling sturen wij u een betalingsherinnering. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden

Moet ik rekening houden met extra kosten?
De prijs voor een VitaePro abonnement bestaat uit de kosten voor de capsules en verzendkosten. Verder zijn er geen additionele kosten. Indien meerdere personen binnen hetzelfde huishouden producten bij ons bestellen, verpakken we de producten zo veel mogelijk samen. Hetzelfde geldt als u meerdere maanden tegelijkertijd bestelt. Neem daarover contact op met de klantenservice.

GEBRUIK

Zijn er bijwerkingen bij gebruik van van VitaePro waargenomen?
VitaePro bevat ingrediënten die ook aanwezig zijn in gezond en veelzijdig dieet. De hoeveelheden C-, D- en E-vitamines en antioxidanten zijn gelijk aan het consumeren van een goede dosis zalm, spinazie, aardbeien en amandelen. Bijwerkingen van VitaePro komen in de praktijk overeen met de bijwerkingen die kunnen worden verkregen met gezond voedsel. Bekijk voor specifieke informatie over allergenen de lijst met ingrediënten. Astaxanthine, luteïne en zeaxanthine zijn nauwkeurig onderzocht in tal van wetenschappelijke onderzoeken. Er zijn in die studies geen negatieve bijwerkingen waargenomen. Biochemische metingen tijdens onderzoeken naar het effect van het plantextract Boswellia serrata hebben aangetoond dat er geen gedocumenteerde negatieve effecten zijn van het gebruik van het plantenextract. Bent u zwanger? Of gebruikt u medicijnen? Overleg dan met uw huisarts over het gebruiken van een voedingssupplement, net zoals u belangrijke veranderingen in uw dieet zou bespreken. De omega-3 vetzuren in VitaePro worden verkregen uit inktvisolie. Wees daarom extra voorzichtig wanneer u last heeft van schelpdieren- en/of weekdierallergieën.

Is het normaal dat de urine verkleurt bij het gebruik van VitaePro?
Na gebruik van VitaePro is het sommige gebruikers opgevallen dat hun urine donkerder werd van kleur. Dit wordt veroorzaakt door de antioxidanten, die sterk van kleur zijn. Zelfs bij inname van een kleine hoeveelheid die niet wordt geabsorbeerd en door de urine wordt afgevoerd, kunnen deze de urine een donkerder kleur geven. Dit effect is te vergelijken met het eten van voedsel met een intense kleur, zoals bieten. Om het absorberen te verbeteren, kunt u de capsules het beste innemen met wat vetrijk voedsel (bijv. avocado, noten), zodat de vet oplosbare antioxidanten gemakkelijker kunnen worden opgenomen.

Waarom is de rode kleur van de VitaePro-capsule vlekkerig geworden?
De schaal van de VitaePro-capsule is doorschijnend. U kunt daardoor duidelijk zien hoe de vetzuren en antioxidanten zich van elkaar scheiden. Dit is een volledig natuurlijke en onschadelijke reactie, die optreedt enige tijd nadat de capsule wordt geproduceerd. De capsule kan aan de ene kant en een donkerrode kleur vertonen en aan de andere kant een lichtere kleur rood. Ook kan de capsule er vlekkerig uitzien. De variërende kleur heeft geen invloed op de effectiviteit van de capsule.

Hoe vaak en in welke dosering gebruik ik VitaePro?
De aanbevolen dagelijkse dosis is 1-2 capsules, in te nemen bij een maaltijd. De dagelijkse dosis wordt bepaald door een gemiddelde persoon, die aan een gemiddelde hoeveelheid stress wordt blootgesteld. Extremere blootstelling van stress aan het lichaam, veroorzaakt door bijvoorbeeld  langdurig vliegverkeer, zware lichamelijke inspanning en ziekte, of blootstelling aan milieutoxine, kan de behoefte aan antioxidanten vergroten. Voedingssupplementen zijn een aanvulling op een gezond voedingspatroon en kunnen nooit geneesmiddelen die door artsen worden voorgeschreven vervangen. VitaePro is het meest effectief bij een langdurige, frequente inname. 

Hoe laat moet ik VitaePro innemen?
De ingrediënten in VitaePro worden het beste opgenomen in combinatie met voedsel. Het vet in de maaltijd helpt het lichaam om de actieve ingrediënten in het voedingssupplement effectief op te nemen. De beste ervaringen zijn er met inname bij ontbijt en/of diner. Omdat een frequente inname belangrijk is, is het belangrijkste dat het moment vooral goed past bij uw dagelijkse ritme en routines.

Wie zou VitaePro moeten gebruiken?
Als uw dagelijkse voeding niet voldoende groenten en fruit bevat, of u weinig buiten komt, kan VitaePro een geweldige aanvulling zijn op uw voeding. Dit geldt voor het hele gezin. VitaePro wordt niet aanbevolen voor kinderen jonger dan 3 jaar, vanwege de grootte van de capsule (er bestaat een risico dat de capsule zich aan de keel hecht).

Wat moet ik doen als ik de capsule vergeet in te nemen?
Als u een VitaePro-capsule op een dag hebt gemist, kunt u de volgende dag twee capsules nemen. Het lichaam slaat de in vet oplosbare antioxidanten uit VitaePro op, en zal ze later aanboren indien nodig.


INGREDIENTEN EN ALLERGIEN 

Ik heb een zeevruchtenallergie. Kan ik VitaePro gebruiken?
VitaePro bevat Calamarine®, afkomstig van inktvissen. Deze olie is puur, het allergene eiwit wordt bij de productie verwijderd. Mensen met een zeevruchten- en/of weekdierallergie adviseren wij echter om VitaePro met de nodige voorzichtigheid te gebruiken. Bij twijfel, neem dan contact op met uw arts.

Ik heb een visallergie. Kan ik VitaePro gebruiken?
De capsules zijn gemaakt van visgelatine, waarvan niet bekend is dat het allergieën veroorzaakt. Heeft u een bijzonder sterke visallergie, dan raden we u echter aan voorzichtig te zijn met het gebruik van VitaePro en bij twijfel contact op te nemen met uw arts. Het is verstandig om uw arts te informeren over het gebruik van voedingssupplementen of belangrijke veranderingen in uw voedingspatroon. Dit geldt met name voor zwangere vrouwen, wanneer u medicijnen gebruikt of een operatie dient te ondergaan.

Ik gebruik geen producten afkomstig van varkens. Kan ik VitaePro gebruiken?
De capsules zijn gemaakt van visgelatine. Er komen geen ingrediënten van varkens voor in VitaePro.

Kan ik VitaePro samen met andere voedingssupplementen gebruiken?
VitaePro is een veilig voedingssupplement, wanneer u zich houdt aan de gebruiksaanwijzing. Ons advies is de referentie-inname niet te overschrijden zonder een arts te hebben geraadpleegd. Het combineren van VitaePro met andere voedingssupplementen is daarom ook veilig, met inachtneming van bovenstaande. VitaePro kan daarom veilig worden gebruikt in combinatie met bijvoorbeeld magnesium en glucosamine. Twijfelt u? Neem dan contact op met uw arts.

Kan ik alle andere voedingssupplementen achterwege laten, als ik met VitaePro gebruik?
VitaePro is een supplement met een scala aan ingrediënten met gedocumenteerd effect. Het hangt van uw huidige inname van supplementen af of VitaePro andere supplementen overbodig maakt. Bekijk daarom zelf goed de lijst met ingrediënten. Bij twijfel, raadpleeg uw arts.


OVERIG

Kun je VitaePro in de winkel kopen?
Nee, VitaePro wordt niet in Nederlandse winkels verkocht. VitaePro wordt direct aan u geleverd. Zonder tussenkomst van anderen. Daardoor kunnen we u een premium kwaliteit supplement leveren voor een scherpe prijs.

Vanaf welke leeftijd mag ik Vitaepro gebruiken?
U moet 18 jaar oud zijn om via onze website te kunnen boeken. vitaePro is niet geschikt voor kinderen onder de 3 jaar. Kinderen tussen de 3 en 10 jaar mogen maximaal 1 capsule per dag. Boven de 10 jaar is 1-2 capsules per dag aanbevolen.

Heeft u vragen over het product VitaePro?
Lees hier alles over het product VitaePro. Nog meer vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice: tel. 0800 38 38 003 (werkdagen 07.30-16.30 uur) en 24u per dag op klantenservice@vitaelab.nl

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
U kunt contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 0800 38 38 003 (werkdagen 07.30-16.30 uur) en 24u per dag op klantenservice@vitaelab.nl